ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
11.5. 2019 Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, ΩΡΑ 20:30
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ -MASTERCLASSES
Εργαστήριο Σύνθεσης Νέων Συνθετών
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Ιάκωβου Κονιτόπουλου, διοργανώνει και φέτος το Εργαστήριο Νέων Συνθετών, έναν θεσμό που εισήγαγε το 1997 ο αείμνηστος συνθέτης, μαέστρος και ακαδημαϊκός Θόδωρος Αντωνίου, δίνοντας τη δυνατότητα σε νέους δημιουργούς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.
Στο φετινό Εργαστήριο, που θα διαρκέσει από τις 7 έως τις 11 Μαΐου, οπότε και θα ολοκληρωθεί με παρουσίαση των έργων σε συναυλία στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος παρουσιάζονται οι συνθέτες και τα έργα τους:
ΜΕΛΙΝΑ ΒΛΑΧΟΥ
Μετάφραση ΙΙΙ: Πλανήτες και αριθμοί
ΙΑΣΩΝ ΔΑΜΟΡΑΚΗΣ
Ο Δράκος που τρώει τα μικρά κοριτσάκια
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΥΚΟΥΡΙΩΤΗΣ
Hypolais
Διάλειμμα
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΑΜΑΘΑΣ
Διάδραση – Διύλιση
ΕΥΦΗΜΙΑ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑ
RIGEL- β Orionis
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΟΥΤΗΣ
Come and Go
Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής
Γιώργος Σκριβάνος φλάουτο / Γιάννης Σαμπροβαλάκης κλαρινέτο / Χρήστος Καλούδης κόρνο / Βίκυ Στυλιανού πιάνο / Μαξίμ Μανκόφσκι κρουστά / Στέλλα Τσάνη βιολί / Ηλίας Λιβιεράτος βιόλα / Κωστής Θέος βιολοντσέλο / Χρήστος Κομισόπουλος κοντραμπάσο
Μουσική διεύθυνση Ιάκωβος Κονιτόπουλος
Με αφετηρία το γενικό του μότο: “Πιστεύω πάρα πολύ στη νεότητα, πιστεύω πάρα πολύ στη μουσική, πιστεύω πάρα πολύ στις ευκαιρίες που μπορούν να δοθούν και κυρίως στους νέους και πάνω σ’ αυτά τα πιστεύω πορεύομαι” καθιέρωσε το 1997 ο αείμνηστος συνθέτης, μαέστρος, ακαδημαϊκός και επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών Θόδωρος Αντωνίου, τα Εργαστήρια Νέων Ελλήνων Συνθετών σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με σκοπό να δοθεί βήμα σε ταλαντούχους νέους έλληνες δημιουργούς και να αναπτυχθεί η εκπαιδευτική – δημιουργική διαδικασία και συνεργασία ανάμεσα στο μαέστρο, το νέο συνθέτη και τους μουσικούς. Το γεγονός, που με πολλή θέρμη αγκαλιάστηκε από το Μέγαρο και υλοποιείται κάθε χρόνο, πρωτόγνωρο στην Ελλάδα του 1997, δίνει τη δυνατότητα στους νέους δημιουργούς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να την τελειοποιήσουν μέσα στο πλαίσιο της πρόβας και της αγαστής συνεργασίας και να τη παρουσιάσουν στο κοινό.
Ο Θόδωρος Αντωνίου ήταν από τους πλέον διαπρεπείς και πολυγραφότατους σύγχρονους καλλιτέχνες, με λαμπρή καριέρα ως συνθέτης, μαέστρος και καθηγητής πανεπιστημίου, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 10 Φεβρουαρίου 1935 και πέθανε στις 26 Δεκεμβρίου 2018. Σπούδασε βιολί, φωνητική και σύνθεση στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, με περαιτέρω σπουδές στη διεύθυνση και σύνθεση στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου και στο Διεθνές Μουσικό Κέντρο του Ντάρμστατ. Δίδαξε μουσική στα διακεκριμένα πανεπιστήμια του Στάνφορντ και της Γιούτα των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και στη Μουσική Ακαδημία της Φιλαδέλφειας πριν του ανατεθεί η θέση του καθηγητή σύνθεσης στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης το 1978, θέση την οποία κατείχε έως το 2008. Οι περισσότεροι Έλληνες συνθέτες της νεότερης γενιάς υπήρξαν μαθητές του.
Ως διευθυντής ορχήστρας είχε προσκληθεί να διευθύνει πολλές μεγάλες ορχήστρες και μουσικά σύνολα παγκοσμίως, υπήρξε συνδιευθυντής όλων των δραστηριοτήτων σύγχρονης μουσικής στο Μουσικό Κέντρο του Τάνγκελγουντ. Θερμός υποστηρικτής της σύγχρονης μουσικής, ίδρυσε διάφορα σύνολα σύγχρονης μουσικής, μεταξύ αυτών την ALEA II στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, την ΑLΕA IIΙ στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης, το Σύνολο Νέας Μουσικής της Φιλαδέλφειας, και το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής στην Αθήνα. Από το 1989 έως τον Νοέμβριο του 2018 κατείχε τη θέση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και από το 2016 αναγορεύτηκε τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.
Πολλές από τις συνθέσεις του Θόδωρου Αντωνίου είναι παραγγελίες μεγάλων ορχηστρών από όλον τον κόσμο και πάνω από 200 έργα του έχουν εκδοθεί από τους οίκους Barenreiter Verlag της Γερμανίας, G. Schirmer των ΗΠΑ και Φίλιππος Νάκας της Ελλάδας. Στη διάρκεια της καριέρας του, του απονεμήθηκαν πολλά διεθνή βραβεία και διακρίσεις, ενώ το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών τον ανακήρυξαν επίτιμο διδάκτορα.
Τα έργα του Θόδωρου Αντωνίου είναι πολυάριθμα και ποικίλης φύσεως και περιλαμβάνουν όπερες, χορωδιακά έργα, έργα μουσικής δωματίου, έργα για σολίστ, συμφωνικά και μουσική για θέατρο και τον κινηματογράφο. Από την εργογραφία του εξέχουσα θέση κατέχουν οι καντάτες Νενικήκαμεν και Προμηθέας, το Κοντσέρτο για πιάνο και οι όπερες Βάκχες και Οιδίπους επί Κολωνώ, για την οποία έλαβε το «Βραβείο Μουσικής 1998» της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΤΟΥΣ
1) Μετάφραση ΙΙΙ: Πλανήτες και αριθμοί
Κάθε έργο από τη σειρά Μεταφράσεις προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο δημιουργίας ενός συστήματος που παράγει ηχητικές ακολουθίες ή συνυπάρξεις, αντιστοιχίζοντας εικόνες, σύμβολα ή γεγονότα με μουσικά μοτίβα. Εδώ, το υλικό προέκυψε από τον παραλληλισμό της συχνότητας του ήχου με τη μέση ακτίνα κάθε πλανήτη, τη συχνότητα περιστροφής γύρω από τον Ήλιο ή τον εαυτό τους, τη μεταξύ τους απόσταση, τις γωνίες που σχηματίζουν με τη Γη ορισμένες χρονικές στιγμές… Πολλοί ονειρεύτηκαν και εξερεύνησαν τη γοητευτική και καθησυχαστική Αρμονία των Σφαιρών. Σειρά μου!
Η Μελίνα Βλάχου γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Είναι διπλωματούχος κλασικής κιθάρας και απόφοιτος του τμήματος Θεάτρου, της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με ειδίκευση σκηνογραφία-ενδυματολογία. Κατέχει δίπλωμα σύνθεσης και από 2016 είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην κατεύθυνση της Σύνθεσης του Ιονίου Πανεπιστημίου με επιβλέποντα καθηγητή τον Ιωσήφ Παπαδάτο. Το μουσικό της έργο Four Landscapes βραβεύτηκε στον Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης στη Σόφια το 2012. Έχει ασχοληθεί με το χοροθέατρο και έχει παρουσιάσει έργα της στην 11η Μπιεννάλε Νέων Δημιουργών Ευρώπης και Μεσογείου, στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο θέατρο Σοφούλη (Θεσσαλονίκη), στο θέατρο Φούρνος (Αθήνα), στο Πνευματικό Κέντρο Ιωαννίνων, στο φεστιβάλ V.A.I.A, International Show of Video Art (Ισπανία) κ.α. Το μυθιστόρημά της Τα τέσσερα στοιχεία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος. Διδάσκει κλασική κιθάρα στο Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων.
2) Ο Δράκος που τρώει τα μικρά κοριτσάκια
Το έργο αποτελεί προγραμματική μουσική σύνθεση βασισμένη στο ομότιτλο διήγημα
τρόμου του Σέπτιμους Ντέιλ. Η γραφή είναι κατά βάση δωδεκαφθογγική. Τα μοτίβα
δημιουργούνται με αφορμή τους φυσικούς ήχους και συνθέτουν ένα ρεαλιστικό, με λυρικά
στοιχεία, αποτύπωμα. «Μετά από ένα ατύχημα στην έρημη αποβάθρα, ο Μέησον κείται στην άμμο, εγκλωβισμένος κάτω από ένα σιδερένιο δοκάρι. Η παλίρροια απειλεί να τον καλύψει. Ξαφνικά ακούει ένα παιδικό τραγούδι και τότε εμφανίζεται η Μιράντα, ένα χειροδύναμο κοριτσάκι. Η μεγάλη πέτρα που σπρώχνει με τα χέρια της και ο φόβος της για τους πεινασμένους δράκους οδηγούν στο απροσδόκητο τέλος…»
Ο Ιάσονας Δαμοράκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Είναι απόφοιτος του Μουσικού Σχολείου Ιλίου και του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε πιάνο με τη Ζωή Κορκοντζέλου και τον Τίτο Γουβέλη στο Ωδείο Σύγχρονης Τέχνης Αγρινίου (δίπλωμα με άριστα, 2009). Συνέχισε σπουδές στα ανώτερα θεωρητικά με τον Μπάμπη Κανά στο Ωδείο Ν. Μάντζαρος (δίπλωμα σύνθεσης με άριστα, 2018). Εργάζεται από το 2005 ως καθηγητής πιάνου και ανώτερων θεωρητικών. Έχει γράψει μουσικά θεατρικά έργα για παιδιά, που έχουν παρουσιαστεί σε εκδηλώσεις της ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου και της Ιεράς Μητρόπολης Ναυπάκτου (2003-2007) . Το 2017 συμμετείχε στην καλλιτεχνική πλατφόρμα ΜΕΤΑ, όπου συνέθεσε μουσική για τη χορευτική παράσταση Το κυνήγι. Την ίδια χρονιά, το έργο του heteractis aurora παρουσιάστηκε σε συναυλία του κουαρτέτου εγχόρδων L’anima.
3) Hypolais
Η επιλογή του τίτλου είναι συμβολική. Πρόκειται για γένος ωδικών αποδημητικών πτηνών με ονομασία προερχόμενη από τον Αριστοτέλη, «Υπολαΐς». Πτηνά μικρά, με αδέξιο βάδισμα, ελαφρύ πέταγμα και άσμα μελωδικότατο, γεμάτο δραματικό ενθουσιασμό δυναμικών εκκεντρικών μουσικών περασμάτων και αλμάτων υψιπετούς πάθους, το οποίο διατηρούν ακόμα και σε αιχμαλωσία. «Ταξιδεύουν» πέντε με επτά χρόνια, όσο περίπου η μέση διάρκεια παραμονής ενός νέου στο εξωτερικό. Κάποιοι βρίσκουν την Ιθάκη, άλλοι συνεχίζουν το ταξίδι. Το έργο αφιερώνεται σ’ αυτούς που εγκαταλείπουν την πατρίδα τους αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο.
Ο Κωνσταντίνος Λυκουριώτης είναι πεμπτοετής φοιτητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ (τάξη σύνθεσης Χ. Σαμαρά), διπλωματούχος κιθαρίστας (τάξη Φ. Κουτσοθόδωρου) και πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών (τάξη Θ. Γκρούνη). Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια διεύθυνσης, κιθάρας, μονωδίας, μουσικής ανάλυσης και βυζαντινής μουσικής. Διδάχτηκε, μεταξύ άλλων, από τους G. Reichenbach, Κ Κοτσιώλη, M. Krilovici, Ε. Δαμιανού, Θ. Μπιλιλή, Κ. Χάρδα, Κ Τσούγκρα. Η εργογραφία του περιλαμβάνει ευρύ φάσμα ηχογραφημένων συνθέσεων. Το 2013, η Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσίασε τα έργα του Από τον θάνατο στη ζωή και Ζυγάκτης. Το 2016 έλαβε α’ βραβείο σύνθεσης στο Τρίτο Διεθνές Φεστιβάλ Κιθάρας Θεσσαλονίκης με το έργο Efterpon, που εκδόθηκε και κυκλοφορεί από τον γαλλο-καναδικό εκδοτικό οίκο Les Productions D’oZ. Έργα του έχουν παρουσιαστεί σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, φεστιβάλ κ.α. Διδάσκει κιθάρα και θεωρητικά σε δημοτικό ωδείο. Ίδρυσε τη μικτή χορωδία Saint Paul και το γυναικείο φωνητικό σύνολο Ίχναι. Είναι πολιτικός επιστήμονας με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Πολιτική Φιλοσοφία.
4) Διάδραση – Διύλιση (για εννέα εκτελεστές)
Το έργο εστιάζει σε ένα σύνολο δράσεων ή χειρονομιών που συμβαίνουν μεταξύ των οργάνων ή/και των εκτελεστών τους. Σε ένα περιβάλλον που διέπεται από τους ίδιους φυσικούς νόμους, κάθε οντότητα ή όργανο ή σύνολο οργάνων υπακούει σε αυτούς διατηρώντας όμως τη δική του συμπεριφορά, εξελισσόμενο μέσα από τη δική του φύση. Οι συμπεριφορές αυτές, αν και ανεξάρτητες φαινομενικά μεταξύ τους, δεν είναι μεμονωμένες, αλλά αλληλεπιδρούν ή μάλλον αναπροσαρμόζονται και ανατροφοδοτούνται φθάνοντας σε ένα σημείο ισορροπίας ή ευστάθειας. Έτσι, συνυπάρχουν στο κοινό τους περιβάλλον με τους απαραίτητους ωστόσο συμβιβασμούς. Η σύνθεση θα προσπαθήσει να απαντήσει στο κατά πόσον η ισορροπία αυτή προκύπτει αρμονικά, μέσα από συγκρούσεις ή σχέσεις εξουσίας ή ακόμη και μέσα από βίαιες ή ακραίες διεργασίες. Επέρχεται άραγε η αναμενόμενη ισορροπία και τι συμβαίνει όταν αυτή διαταράσσεται βίαια και μη προβλέψιμα;,
Ο Γιάννης Μαραμαθάς γεννήθηκε το 1988 στην Αθήνα. Άρχισε μουσικές σπουδές σε ηλικία δεκαεννέα ετών στο Εθνικό Ωδείο (πιάνο, θεωρητικά) παράλληλα με τις σπουδές του στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σπούδασε αρμονία με τον Α. Διονάτο και από το 2015 είναι μέλος του εργαστηρίου σύνθεσης και εκτέλεσης του Α. Καλογερά. To 2016 αποφοίτησε από τη σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ και εισήχθη στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου: σύνθεση για τον κινηματογράφο, το θέατρο και τις τέχνες της παράστασης, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δ. Μαραγκόπουλου. Την ίδια περίοδο συμμετείχε στο Εργαστήριο σύνθεσης μουσικής για το θέατρο του Εθνικού Θεάτρου, υπό την επιμέλεια του Κ. Σελαμσή και του Ν. Κυπουργού. Την περίοδο 2017-2018 παρακολούθησε μαθήματα σύνθεσης με τον Κορνήλιο Σελαμσή. Τον Φεβρουάριο του 2018, ως τμήμα της διπλωματικής του εργασίας, παρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Θεοχαράκη το έργο του Orbe Novo από το Σύνολο Φεστιβάλ Ιονίων. Toν Ιανουάριο του 2018 στο πλαίσιο του εργαστηρίου Breaking Art στο Μέγαρο, και σε συνεργασία με τη χορογράφο Marianne Tuckman, παρουσίασε το έργο μουσικής και χορού Ele’ele. Τον Ιανουάριο του 2018 έγινε δεκτός στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών σύνθεσης του Βασιλικού Κολεγίου Μουσικής του Λονδίνου.
5) RIGEL- β Orionis
Το έργο αναφέρεται στον αστέρα Ρίγκελ που βρίσκεται στον γνωστό σε όλους αστερισμό της ζώνης του Ορίωνα. Κατά τους επιστήμονες ο αστέρας είναι έτοιμος να εκραγεί σε λίγα χρόνια, γεγονός που θα σημάνει τον θάνατό του αλλά και τη γέννηση νέων αστέρων στο νεφέλωμα που θα δημιουργήσει. Το έργο αναπαριστά μουσικά την εικόνα του ετοιμοθάνατου Ρίγκελ, αλλά και τη γέννηση ενός νέου αστέρα μέσα από τα ερείπια του παλαιού. Αυτός ο αέναος κύκλος γέννησης και θανάτου φέρνει την ανανέωση και την εξέλιξη και καθιστά τον κόσμο μας απ’ άκρη σ’ άκρη ένα μόνιμα ανεξερεύνητο μυστήριο.
Η Ευφημία Τεμπονέρα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1995. Έκανε μαθήματα πιάνου στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Συνέχισε σπουδές θεωρητικών με τον Δ. Νικόπουλο, πιάνου με την Ελευθερία Οπάρουσιτς και ηλεκτρικής κιθάρας με τον Μ. Χατζηαναστασίου στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Το 2015 εισήχθη στο Hellenic American College, και πλέον είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Μουσικής Σύνθεσης. Το 2016 άρχισε σπουδές βιολιού με τον Ν. Μάνδυλα στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας. To 2018 απέσπασε βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς σύνθεσης και μουσικής ερμηνείας στη Σλοβενία και στην Ιταλία. Έχει λάβει μέρος στο Διεθνές Συνέδριο της ISME με το χορωδιακό σύνολο της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 2012). Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια μουσικής ερμηνείας με τους Δ. Γούζιο και Giorgia Renosto. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αυτοσχεδιασμού με τους M. Nicholl, Τ. Βακιρτζόγλου, καθώς και τα διεθνή σεμινάρια βιολιού με τον Λ. Καβάκο (2016, 2017).
6) Come and Go
Το έργο είναι εμπνευσμένο από το μονόπρακτο του Μπέκετ Come and Go (Πηγαινέλα). Τρεις γυναίκες απροσδιορίστου ηλικίας κάθονται σ’ ένα παγκάκι και κουβεντιάζουν. Κάθε φορά που η μεσαία απομακρύνεται, κάποια άλλη παίρνει τη θέση της και αποκαλύπτει ψιθυριστά κάποιο δυσάρεστο μυστικό που αφορά αυτή που λείπει. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται άλλες δυο φορές δίνοντας μια κυκλική μορφή στο έργο. Η μουσική ακολουθεί τη συγκεκριμένη φόρμα σε μια προσπάθεια να εισάγει τον ακροατή σε μια σκοτεινή ατμόσφαιρα ανομολόγητων μυστικών.
Ο Μιχάλης Γούτης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1982. Σπούδασε πιάνο με την Ινέσσα Συμονίδου στο Ωδείο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα και πρώτο βραβείο. Συνέχισε σπουδές στο Βασιλικό Βόρειο Κολέγιο Μουσικής στο Μάντσεστερ, με καθηγητές τους P. Roberts και S. Savage. Είναι πτυχιούχος θεωρητικών (αρμονία, αντίστιξη, φούγκα) και σπουδάζει σύνθεση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με τον Κ. Τσούγκρα. Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ στην Ελλάδα και στην Αγγλία και συχνά συνοδεύει ως πιανίστας τραγουδιστές και σόλο όργανα. Έχει συνθέσει μουσική για θέατρο: Χάνελε (Μπετόν 7, Αθήνα), Περλιμπλίν και Μπελίσα (Θέατρο Τ, Θεσσαλονίκη), μουσική για χορό: Hubris (ΚΘΒΕ, Φεστιβάλ Δάσους) κ.α. Έχει συμμετάσχει σε εργαστήρια σύνθεσης του ΜΜΘ και έχει συνθέσει έργα για σόλο όργανα, φωνή και σύνολα μουσικής δωματίου. Το 2018 εξέδωσε το πρώτο του CD με μελοποιημένη ποίηση του Θ. Βολκώφ.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 1967 από τον συνθέτη και μαέστρο Θόδωρο Αντωνίου, ο οποίος υπήρξε και καλλιτεχνικός διευθυντής του. Πρώτα μέλη του ήταν οι πιο ταλαντούχοι μουσικοί της εποχής, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη σύγχρονη μουσική δημιουργία. Η πρώτη εμφάνιση του Συγκροτήματος έγινε τον Μάρτιο του 1967 στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Ημέρες Σύγχρονης Μουσικής». Έκτοτε, έχει παρουσιάσει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό εκατοντάδες έργων όλων των αισθητικών κατευθύνσεων και τεχνοτροπιών, καθώς και τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του διεθνούς ρεπερτορίου. Έχει λάβει μέρος σε συναυλίες και φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο. Οι έλληνες συνθέτες όλων των γενεών έχουν συμπεριληφθεί στα προγράμματα του Συγκροτήματος, με ιδιαίτερη έμφαση στις νεότερες γενιές, με παραγγελίες και πρώτες εκτελέσεις. Από το 1989 το ΕΣΣΜ συνεργάζεται πολύ στενά με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών. Το Συγκρότημα διευθύνει ο Ιάκωβος Κονιτόπουλος.
ΙΑΚΩΒΟΣ ΚΟΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1963. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά με τους Κώστα Σαμσαρέλο και Δημήτρη Δραγατάκη, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας με τον Θόδωρο Αντωνίου. Το 1997 πήρε δίπλωμα σύνθεσης με άριστα παμψηφεί, α΄ βραβείο και χρηματικό έπαθλο στη μνήμη Μ. Χατζιδάκι. Ως μαέστρος και συνθέτης έχει συνεργαστεί με ωδεία και δήμους της χώρας, με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Καμεράτα, το Φεστιβάλ Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Ορχήστρα Πατρών, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, το Σύνολο Νέας Μουσικής του Δήμου Αθηναίων, την ALEA III του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, το Ρομαντικό Κέντρο G.P. Vieusseux και το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, τον Δήμο και το Πανεπιστήμιο της Παβίας, την EXPO 2015 του Μιλάνου, το κουαρτέτο L’ Anima και τους Τραγουδιστάδες τση Ζάκυθος. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Αγγλία, Αυστρία, Γερμανία, Τουρκία, Ιταλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Βουλγαρία κ.α.). Έχει γράψει μουσική για το θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Ορχήστρα Πατρών, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, την Ελληνική Ραδιοφωνία / Γ΄ Πρόγραμμα, για διακεκριμένους έλληνες και ξένους σολίστ και για ελληνικά φεστιβάλ. Διευθύνει το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής και είναι ο Γενικός Γραμματέας του ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, όπου έχει τη διεύθυνση παραγωγής των συναυλιών της.
Χώρος:
Αίθουσα
Δημήτρης Μητρόπουλος
Ημερομηνία/ Ώρα έναρξης:
11 Μαΐου 2019/20:30
Προπώληση από:
19 Απριλίου 2019
Τιμές:
Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑμεΑ: € 5
Γενική είσοδος: € 10
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Εκδοτήρια:
Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα
Ομήρου 8, Αθήνα
Tηλ 210 7282333
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Τηλ 210 7282367
Κατηγορία: ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ