http://eem.ee.auth.gr/file/33542
Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών
H Ένωση Ελλήνων Μουσουργών (έτος ιδρύσεως 1931) έχει ως έναν από τους κύριους στόχους της την ανάδειξη και προβολή της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του διεθνούς φορέα Meta-Xenakis (https://meta-xenakis.org/) για τον εορτασμό της επετείου των 100 ετών από την γέννηση του Ιάννη Ξενάκη και ύστερα από πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου, Γραμματέα του Δ.Σ. και Διευθυντή του Κέντρου Ερευνών και Τεκμηρίωσης του Ωδείου Αθηνών Χάρη Ξανθουδάκη η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών διοργανώνει τον διεθνή διαγωνισμό σύνθεσης Rethinking: Xenakis Composition Competition (Re:X). Στον διαγωνισμό καλούνται συνθέτες από όλον τον κόσμο, κάθε εθνικότητας και κάθε ηλικίας να δημιουργήσουν έργα μουσικής δωματίου αναστοχαζόμενοι τα επιτεύγματα του σπουδαίου δημιουργού.
Οι συνθέσεις που θα υποβληθούν θα κριθούν από διεθνή επιτροπή, η οποία θα επιλέξει τρία έργα για τα ισάριθμα βραβεία. Τιμώντας τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Ιάννη Ξενάκη, ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής προσφέρει τα βραβεία του διεθνούς διαγωνισμού. Το Ionian Festival Ensemble θα ερμηνεύσει τα έργα που θα βραβευτούν σε ειδική συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 3 Οκτωβρίου 2022.
Πληροφορίες στον ιστότοπο re-xenakis.com
Meta–Xenakis
Το Meta–Xenakis μια αποτελεί διεθνή συνένωση ιδρυμάτων και φορέων με στόχο τον εορτασμό της επετείου των 100 χρόνων από την γέννηση μεγάλου Έλληνα συνθέτη και στοχαστή Ιάννη Ξενάκη (1922-2001).
Η πρωτοβουλία ανήκει στην στενή συνεργάτιδα του Ξενάκη και προέδρου του CIX (Centre Iannis Xenakis) Sharon Kanach και ξεκίνησε με την συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων που είχε ιδρύσει ο Ξενάκης, το CIX (διάδοχος του CeMAMU) στη Γαλλία και το ΚΣΥΜΕ (Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας) στην Ελλάδα. Σύντομα προστέθηκαν και το Ωδείον Αθηνών, ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής, Ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής/Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Γαλλικό Ινστιτούτο της Ελλάδας, και σε διεθνές επίπεδο, τα Xenakis Project of the Americas (ΗΠΑ), Universidad Nacional Autonoma de Mexico (Mεξικό) και Nagoya City University (Ιαπωνία).
Οι εκδηλώσεις, που θα διατρέχουν ολόκληρο το 2022, περιλαμβάνουν διεθνές υβριδικό συνέδριο, συναυλίες, εκθέσεις, διαλέξεις, σεμινάρια, ντοκυμανταίρ, διαγωνισμό σύνθεσης, κ.ά., και θα προβάλλονται από τον κοινό ιστότοπο (https://meta-xenakis.org). Εκτός από τις βασικές δράσεις που διοργανώνουν τα βασικά μέλη του consortium, στο Meta–Xenakis εντάσσονται και δράσεις συνεργαζόμενων φορέων.
Η δράση εντάσσεται στο Meta-Xenakis για τον διεθνή εορτασμό των 100 χρόνων από τη γέννηση του Ιάννη Ξενάκη
The Greek Composers Union (est. 1931) has set as one of its main goals the promotion and wide dissemination of contemporary artistic creation in Greece and abroad. Within the scope of the international consortium Meta-Xenakis (https://meta-xenakis.org/) for the celebration of the centenary since the birth of Iannis Xenakis and after a proposal by professor emeritus of the Ionian University and Secretary General and Director of the Research and Documentation Centre of the Athens Conservatoire Haris Xantoudakis, the Greek Composers Union is organizing the international composition competition “Rethinking: Xenakis Composition Competition (Re:X)”. Composers from around the world, of any nationality and age, are invited to write chamber music works reflecting on the achievements of the great creator.
Compositions that will be submitted will be judged by an international committee, which will choose three works for the three prizes. Celebrating the 100th anniversary since the birth of Iannis Xenakis, the Friends of Music Society (https://sfm.gr/) offers the prizes for this international competition. The Ionian Ensemble will perform the three award-winning pieces at a special concert on the 3rd of October at Megaron – The Athens Concert Hall (https://www.megaron.gr/)
More information at re-xenakis.com
Meta–Xenakis
Meta–Xenakis is a jointly organized consortium of several institution that have come together to celebrate the centenary since the bith of the great Greek composer and thinker Iannis Xenakis (1922-2001).
The initiative belongs to the Xenakis close collaborator and president of CIX (Centre Iannis Xenakis) Sharon Kanach and it started with the cooperation of the two institutions that Xenakis established, CIX (the successor of CeMAMU) in France and KSYME – CMRC (Contemporary Music Research Centre) in Greece. Along with these, the consortium was joined by the Athens Conservatoire, Megaron – The Athens Concert Hall, The Friends of Music Society/Music Library of Greece “Lilian Voudouri”, the Greek Composers Union, the Ionian University, and Institut français de Grèce and on an international level Xenakis Project of the Americas (USA), Universidad Nacional Autonoma de Mexico (Mexico) and Nagoya City University (Japan).
The events that will be organized throughout 2022 include an international conference, concerts, exhibitions, talks, seminars, a documentary, a composition competition and others and they will be promoted through the common online portal https://meta-xenakis.org. The main partners will be collaborating with local artists and institutions within the scope of the Meta–Xenakis consortium
This event is part of the Meta-Xenakis for the international celebration for the 100 years since the birth of Iannis Xenakis
Παρακαλούμε δείτε το συνημμένο αρχείο σχετικά με την ανακοίνωση της ISCM για τις Παγκόσμιες Ημέρες Σύγχρονης Μουσικής 2022.
Το Ελληνικό Παράρτημα ISCM
Σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:
1) Νέος ιστότοπος για τον Διαγωνισμό Σύνθεσης της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών “Δημήτρης Δραγατάκης”.
2) Έναρξη υποβολής έργων έως την 3η Απριλίου 2022, ώρα 23:59 στον ιστότοπο https://dragatakiscompetition.gr
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να ακολουθήσουν προσεκτικά τους όρους και τις οδηγίες υποβολής της αίτησης και του έργου, όπως αναγράφονται στον ιστότοπο. Μη τήρηση των όρων του διαγωνισμού συνεπάγεται τον αποκλεισμό της συμμετοχής τους από τη διαδικασία.
Η ΕΕΜ
Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών σε συνεργασία με το Ωδείο Φ. Νάκας, διοργανώνει συναυλία την Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022 ώρα 20:30, στην αίθουσα συναυλιών Φίλιππος Νάκας (Ιπποκράτους 41 Αθήνα, τηλ: 210 3634000)
Ένας άγνωστος Λεωτσάκος
(δύο κύκλοι τραγουδιών και μουσική δωματίου)
Ένα κυκλάμινο στο μνήμα του Σοστακόβιτς, έργο 9 (1991-94)
μεσαίο μέρος (Largo) του τρίπτυχου Dulci-amer
Οκτώ τραγούδια σε ποίηση Francis Jammes, έργο 1 (1958-…2014)
Lamentoso, in memoriam Nikolla Zoraqi, έργο 9 (1992)
Μελόρρυθμος αρ. 1, Μελαγχολικός, έργο 11 (1994)
Πέντε μικρά τραγούδια της Μάγιας, έργο 5 σε ποίηση Ν. Καζαντζάκη
(1959, β΄ γραφή 2004) (α΄ εκτέλεση)
Tannou-Touva, 14 παραλλαγές για πιάνο, πάνω σ’ ένα άπιαστο παιδικό όνειρο, έργο 19
(Τιφλίδα 2017-2019) (α΄ εκτέλεση)
Μελόρρυθμος αρ. 2, Καταθλιπτικός, έργο 10 (2010)
ή Οράματα της Νιότης, Φαντάσματα των Γερατειών
Λαμβάνουν μέρος:
Μίνα Πολυχρόνου – σοπράνο, Νικήτας Γκρίτζαλης – τενόρος,
Αγγελίνα Τκάτσεβα – τσίμπελ,
Δημήτρης Γιάκας και Θάνος Μαργέτης – πιάνο, Βαγγέλης Νίνα – βιολοντσέλο
Είσοδος ελεύθερη
* Διαβάστε παρακάτω τις προϋποθέσεις για την παρακολούθηση εκδηλώσεων στην Αίθουσα Συναυλιών Φίλιππος Νάκας, σύμφωνα με τα νέα μέτρα αντιμετώπισης της εξάπλωσης του Covid 19:
• Oι θεατές άνω των 18 ετών θα πρέπει να επιδείξουν
– έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης
• Οι θεατές κάτω των 18 ετών θα πρέπει να επιδείξουν
– έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης ή αρνητικό εργαστηριακό Rapid test ανίχνευσης αντιγόνου των τελευταίων 48 ωρών ή αρνητικό εργαστηριακό τεστ μοριακού ελέγχου PCR των τελευταίων 72 ωρών ή, εναλλακτικά, έγκυρη βεβαίωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (Self test) των τελευταίων 24 ωρών.
Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του Ωδείου Φίλιππος Νάκας
Ενημερώνουμε ότι για τον 9ο Διαγωνισμό Σύνθεσης στη μνήμη του Δημήτρη Δραγατάκη, ο ιστότοπος θα λειτουργήσει το Σάββατο 5 Μαρτίου 2022.
Μέσω του ιστότοπου dragatakiscompetition.gr θα δοθούν οι πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής των έργων.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΟΥΣΟΥΡΓΩΝ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
9.3. 2022 Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, ΩΡΑ 20:30
Η πολίτικη λύρα στον 21ο αιώνα
Εργαστήριο Σύνθεσης Νέων Συνθετών
Πέντε νέοι συνθέτες γράφουν πέντε νέα έργα με την πολίτικη λύρα ως πρωταγωνιστή. Το κύριο μελωδικό όργανο των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, σε ένα ρηξικέλευθο πάντρεμα με έγχορδα, πνευστά, άρπα, πιάνο και κρουστά. Τρία χρόνια μετά το θάνατο του Θόδωρου Αντωνίου, η πρωτοποριακή ιδέα του μεγάλου δασκάλου συνεχίζεται ακμαία: από το 1997 και κάθε χρόνο, δίνεται η ευκαιρία σε νέους δημιουργούς να παρουσιάσουν έργα τους στο Εργαστήριο Σύνθεσης. Μια πρωτοβουλία με πίστη στους νέους, στη μουσική και τη δημιουργία. Τα έργα του προγράμματος γράφτηκαν το 2020 και επρόκειτο να παρουσιαστούν στο Μέγαρο τον Μάιο του ίδιου έτους. Η συναυλία που ματαιώθηκε, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, πραγματοποιείται φέτος με τον ίδιο σολίστ, τον κορυφαίο δεξιοτέχνη πολίτικης λύρας Σωκράτη Σινόπουλο και το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής υπό τη Διεύθυνση του Ιάκωβου Κονιτόπουλου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΧΑΡΗΣ ΓΚΑΤΖΟΦΛΙΑΣ
ΠέΡΑΝ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ – ΣΜΥΡΗΣ
The Decay
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ
Viriditas
Διάλειμμα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΒΟΥΛΑΣ
ΜΙΤΟΣ
ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΠΕΙΣΤΙΚΟΣ
Echoes of Nostalgia
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Πολίτικη Λύρα: Σωκράτης Σινόπουλος
Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής
Γιώργος Σκριβάνος φλάουτο / Γιάννης Σαμπροβαλάκης κλαρινέτο / Παναγιώτης Κολιαβασίλης κρουστά / Παναγιώτης Ζιάβρας κρουστά / Θόδωρος Ματούλας Άρπα / Βίκυ Στυλιανού πιάνο / Στέλλα Τσάνη βιολί / Λευκή Κολοβού βιολοντσέλο / Γιώργος Αρνής κοντραμπάσο
Μουσική διεύθυνση Ιάκωβος Κονιτόπουλος
Με αφετηρία το γενικό του μότο: “Πιστεύω πάρα πολύ στη νεότητα, πιστεύω πάρα πολύ στη μουσική, πιστεύω πάρα πολύ στις ευκαιρίες που μπορούν να δοθούν και κυρίως στους νέους και πάνω σ’ αυτά τα πιστεύω πορεύομαι” καθιέρωσε το 1997 ο αείμνηστος συνθέτης, μαέστρος, ακαδημαϊκός και επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών Θόδωρος Αντωνίου, τα Εργαστήρια Νέων Ελλήνων Συνθετών σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με σκοπό να δοθεί βήμα σε ταλαντούχους νέους έλληνες δημιουργούς και να αναπτυχθεί η εκπαιδευτική – δημιουργική διαδικασία και συνεργασία ανάμεσα στο μαέστρο, το νέο συνθέτη και τους μουσικούς. Το γεγονός, που με πολλή θέρμη αγκαλιάστηκε από το Μέγαρο και υλοποιείται κάθε χρόνο, πρωτόγνωρο στην Ελλάδα του 1997, δίνει τη δυνατότητα στους νέους δημιουργούς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να την τελειοποιήσουν μέσα στο πλαίσιο της πρόβας και της αγαστής συνεργασίας και να τη παρουσιάσουν στο κοινό.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΤΟΥΣ
1) ΠέΡΑΝ
ΠέΡΑΝ. Χρονικό και τοπικό αρχαιοελληνικό επίρρημα που σημαίνει εκτός ορίων, έξω από, μακριά, από την άλλη μεριά. Δηλώνει υπέρβαση.
ΠέΡΑΝ. Το σταυροδρόμι της Κωνσταντινούπολης, η οδός των Πριγκίπων, η οδός όλων των προξενείων, η περιοχή των Σεπτεμβριανών, εκεί που σμίγουν όλα τα χρώματα, τα αρώματα, οι ήχοι Δύσης και Ανατολής.
ΠέΡΑΝ. Για πολίτικη λύρα και οργανικό σύνολο. Ένα έργο που επιχειρεί να προσφέρει σε ερμηνευτή και ακροατή ένα ταξίδι,
ΠέΡΑΝ μουσικών και μη στερεοτύπων,
ΠέΡΑΝ αισθητικών και κοινωνικών ζητημάτων,
ΠέΡΑΝ μουσικών παραδόσεων και ταυτοτήτων,
ΠέΡΑΝ του τόπου και του χρόνου,
ΠέΡΑΝ των ορίων.
Ο συνθέτης HaRiSioS (Χάρης Γκατζόφλιας) γεννήθηκε στην Κοζάνη, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι μεταπτυχιακός απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. κάτοχος πτυχίων ανωτέρων θεωρητικών και διπλώματος Σύνθεσης στην τάξη του Β. Κίτσου, είναι υποψήφιος Διδάκτορας στον τομέα της σύνθεσης στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου. Δραστηριοποιείται κυρίως στο χώρο των παραστατικών τεχνών καθώς έχει συνθέσει μουσική για 25 θεατρικές παραστάσεις, 3 βωβές ταινίες και 2 ταινίες μικρού μήκους έως τώρα.
Το 2016 εξέδωσε τον πρώτο του δίσκο με 7 σύγχρονα ελληνικά τραγούδια “Στων Άγιων τα Νερά” με βασικό ερμηνευτή τον Θ. Βουτσικάκη από τις εκδόσεις Μετρονόμος. Το 2017 κατέκτησε το βραβείο καλύτερης θεατρικής μουσικής σύνθεσης για το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, “Το Ημέρωμα της Στρίγγλας”. Τον Ιούνιο του 2018 συμμετείχε στο 1ο φεστιβάλ Δελφών “το λάλον ύδωρ” μετά απο ανάθεση του καλλιτεχνικού διευθυντή και συνθέτη Δημήτρη Μαραμή. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους συμμετείχε στο φεστιβάλ κλασικής μουσικής Κοζάνης με το έργο “28”, 3 μελοποιημένα ποιήματα της ποιήτριας Μαρίας Πολυδούρη για υψίφωνο και πιάνο και απέσπασε σπουδαίες κριτικές. Στο πλαίσιο του διαγωνιστικού τμήματος του Διεθνούς Φεστιβάλ σαξοφώνου 2019 η κριτική επιτροπή επέλεξε το έργο “Πουστσέν(ι)ο ως μοναδικό επιβεβλημένο έργο για την σολιστική κατηγορία του διαγωνισμού.
Η συνθεσή του για την ταινία animation “Το παραμύθι του νερού” διακρίθηκε στο Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης Animegaron για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συμμετείχε στο μεγαλύτερο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Animation του Annecy της Γαλλίας. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια σύνθεσης – μουσικής για τις παραστατικές τέχνες με τους: Allen Louvier, Χρήστο Σαμαρά, Χρήστο Χατζή, John Psathas, Περικλή Λιακάκη, Δημήτρη Μπάκα, Σμαρώ Γρηγοριάδου, Αλέξανδρο Μούζα και Κώστα Βόμβολο.
2) The Decay
Το έργο “The decay” συντέθηκε το 2020 στα πλαίσια του Εργαστηρίου Νέων Συνθετών του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Το έργο ασχολείται με την έννοια της φθοράς. Η ιδέα αυτή αντικατοπτρίζεται στη μουσική μέσω των μετρικών σχέσεων ανάμεσα στη λύρα και το σύνολο, αλλά και ανάμεσα στις οργανικές ομάδες του συνόλου. Σε προσωπικό επίπεδο, παίρνοντας την πρώτη εκτέλεση δύο χρόνια έπειτα από τη σύνθεσή του, το κομμάτι αυτό λειτουργεί ως χρονοκάψουλα και αποτελεί έναυσμα για σκέψη και αυτοκριτική.
Ο Ανδρέας Παπακώστας Σμύρης είναι συνθέτης γεννημένος στην Ελλάδα. Στα τελευταία του πρότζεκτ, δουλεύει με όργανα και ηλεκτρονικά εστιάζοντας στη συμβίωση αυτών των δύο στοιχείων. Έχει τελειώσει τις προπτυχιακές του σπουδές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και αυτή την περίοδο κάνει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στη σύνθεση με τον Marco Stroppa στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Στουτγκάρδης. Επίσης, έχει σπουδάσει κι έχει διδάξει φλάουτο.
3) Viriditas
Viriditas (Λατινικά), σημαίνει ζωντάνια, γονιμότητα, πλούσια βλάστηση και ανάπτυξη. Η λέξη συνδέεται ιδιαίτερα με την Χίλντεγκαρντ του Μπίνγκεν (αγία των δυτικών εκκλησιών), η οποία τη χρησιμοποίησε για να αναφερθεί και να συμβολίσει την πνευματική και σωματική υγεία ως αντανάκλαση του Θείου Λόγου, αλλά και ως πτυχή της Θεϊκής φύσης. Η παραπάνω σημασία χρησιμοποιείται στο έργο ως εξής: Η μουσική τείνει προς την κατάφαση μέσα από την εμφάνιση γραμμικών διαδικασιών, οι οποίες αναπλάθοντας τον εαυτό τους-κατά αντιστοιχία με τη φύση- ανθίζουν και γονιμοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.
Ο Αποστόλης Κουτσογιάννης γεννήθηκε το 1994 στην Αθήνα και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι συνθέτης, μουσικός, καλλιτεχνικός διευθυντής του Oros Ensemble και composer in residence του πανεπιστημίου του Cambridge. Έχει σπουδάσει με υποτροφίες στην Αγγλία και στην Ελλάδα στα πανεπιστήμια Cambridge και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας απ’ όπου αποφοίτησε με τις υψηλότερες διακρίσεις. Καθηγητές του υπήρξαν μεταξύ άλλων οι Richard Causton, Gilles Gourdieu και Γιώργος Κυριακάκης.
Έργα του παρουσιάζονται σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο από σχήματα όπως οι Birmingham Contemporary Music Group, Ligeti Quartet, Girl’s Choir of St Catherine’s College, Atlas Ensemble, Sokratis Sinopoulos Quartet, Athens String Quartet, Συμφωνική ορχήστρα Παμακ, Cambridge Sinfonia, Oros Ensemble. Παράλληλα, εμφανίζεται τακτικά ως εκτελεστής στο φλάουτο με ράμφος εστιάζοντας στην παρουσίαση νέων έργων.
4) ΜΙΤΟΣ
Μίτος (2020), για πολίτικη λύρα και οργανικό σύνολο.
Ένας μίτος που ξετυλίγεται σαν μια ιστορία. Η πολίτικη λύρα λειτουργεί ως ένα συνδετικό νήμα, που ενώνει όλα τα στοιχεία του έργου, όντας ο πυρήνας από τον οποίο όλα πηγάζουν.
Ο Γιώργος Βάβουλας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη σύνθεση από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει λάβει δίπλωμα πιάνου και πτυχίο φούγκας από το Εθνικό Ωδείο και δίπλωμα μονωδίας από το Ωδείο «Νίκος Σκαλκώτας». Συνεχίζει να μελετά σύνθεση με τον Νικόλα Τζώρτζη.
Τον Οκτώβρη του 2019 διακρίθηκε στους 5 φιναλίστ του Διεθνούς Διαγωνισμού Σύνθεσης «…a Camillo Togni» με το έργο του «Dandelion’s Flight», το οποίο εκτελέστηκε από το dèdalo ensemble. Το 2021 το έργο του «Φύγε τον Κίνδυνον» απέσπασε το 2ο βραβείο στο Διαγωνισμό Σύνθεσης Λυρικού Τραγουδιού που διοργάνωσε η ΕΛΣ σε συνεργασία με την Ενωση Ελλήνων Μουσουργών.
Επί του παρόντος εργάζεται ως καθηγητής πιάνου στο Μουσικό Σχολείο Αθήνας.
5) Echoes of Nostalgia
“Στάχτες και καπνός αναδύονται από τα βάθη της ελληνικής γης. Μυστηριακές μελωδίες αναγεννούνται σταδιακά από το θολό σκοτάδι, ως αναμνήσεις που έρχονται από ένα απόμακρο και άγνωστο παρελθόν. Συναισθήματα αρχίζουν να περικλείουν τη καρδιά μου, ελπίδα και λύπη την ίδια στιγμή. Ο νους μου κατακλύζεται από ασαφείς και ταραγμένους ήχους και χορεύει σε έναν απρόβλεπτο και ανήσυχο ρυθμό. Το φως αγωνιά να υπερισχύσει μέσα από το σκοτάδι, φέρνοντας στην επιφάνεια μια έντονη αύρα ακαθόριστης νοσταλγίας. Είναι μια αναπόφευκτη μα επιθυμητή νοσταλγία.”
Ο Μενέλαος Πειστικός (γεννημένος 22 Αυγούστου του 1995) είναι συνθέτης και πιανίστας με έδρα το Τορόντο του Καναδά. Η μουσική του εμπνέεται από ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών, από την αναγεννησιακή και την baroque μουσική μέχρι και τη σύγχρονη κλασική και κινηματογραφική μουσική, καθώς και από την παραδοσιακή Ελληνική μέχρι την παραδοσιακή μουσική της Ιαπωνίας, του Θιβέτ και την μουσική Gamelan της Ινδονησίας. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην πλειονότητα των έργων του είναι η επιρροή του από άλλα είδη Τέχνης -όπως η ζωγραφική, η λογοτεχνία, η φιλοσοφία, η ποίηση και η φωτογραφία-, ειδικότερα από τα έργα του Πλάτωνα, του Αλμπέρ Καμύ, του Φρίντριχ Νίτσε και του Έντουαρντ Χόππερ.
Το Φεβρουάριο του 2019, ο Μενέλαος απέσπασε το 3ο Βραβείο και το 1ο Βραβείο Κοινού στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύνθεσης 7th Molinari String Quartet Composition Competition που διεξήχθη στο Μόντρεαλ του Καναδά, για το έργο του για κουαρτέτο εγχόρδων με τίτλο For Sun’s Light. Τον Δεκέμβριο του 2018, απέσπασε το 2ο Βραβείο στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύνθεσης Opus Dissonus International Composition Competition για σόλο πιάνο που διεξήχθη στη Βραζιλία για το έργο του On the Vision and the Riddle. Πιο πρόσφατα, επιλέχθηκε ως ένας από τους 4 νικητές του 2021 Open Call for Young Greek Composers – Israeli Chamber Project για το έργο του A Glimpse of Autumn. Πέρα από την Ελλάδα, η μουσική του έχει παιχτεί στον Καναδά, στο Ισραήλ, στην Πορτογαλία, στην Κροατία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Κύπρο και στη Βραζιλία. Ερμηνείες των έργων του περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- μουσικά σχήματα και σόλο ερμηνευτές όπως οι Molinari String Quartet, Israeli Chamber Ensemble, Ερατώ Αλακιοζίδου, Μαριλένα Λιακοπούλου, Αλέξης Θεοφυλάκτου και Αλεξάνδρα Παπαχρήστου. Έχει επίσης λάβει παραγγελίες από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και τα Εργαστήρια Σύγχρονης Μουσικής των Μεγάρων Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών.
Ο Μενέλαος είναι μεταπτυχιακός φοιτητής στη Σύνθεση στο University of Toronto υπό την επίβλεψη του νέου του καθηγητή, μέντορα και συνθέτη Χρήστου Χατζή, στο οποίο σπουδάζει με πλήρη υποτροφία διδάκτρων. Είναι αποδέκτης των υποτροφιών Nikos Evdemon Graduate Scholarship και University of Toronto Fellowship. Πριν συνεχίσει τις σπουδές του στον Καναδά, ο Μενέλαος ήταν για 7 χρόνια μαθητής σύνθεσης του καθ. Άλτιν Βολάι, ο οποίος συνέβαλε σημαντικά στην απαρχή της συνθετικής του πορείας. Υπήρξε επίσης μαθητής σύνθεσης και ανώτερων θεωρητικών του καθ. Κώστα Τσούγκρα υπό την επίβλεψη του οποίου πήρε το Δίπλωμα Σύνθεσης, το Πτυχίο Αντίστιξης και το Πτυχίο Φούγκας κατά την φοίτηση του στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, καθώς και το Πτυχίο Πιάνου με την καθ. Βικτωρία Βικτωράτου. Είναι επίσης κάτοχος του Πτυχίου Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Σωκράτης Σινόπουλος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε κλασική κιθάρα με την Μαρία Γαλάνη και τον Βασίλη Γρατσούνα, θεωρητικά με τον Μιχάλη Αδάμη και βυζαντινή μουσική και δημοτικό τραγούδι με τον Γιάννη Τσιαμούλη. Το 1988 ξεκίνησε μαθήματα πολίτικης λύρας και λαούτου με τον Ross Daly και ένα χρόνο αργότερα έγινε μέλος του συγκροτήματός του «Λαβύρινθος». Έκτοτε, συνεργάζεται με μουσικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό σε διάφορα μουσικά σχήματα, συμμετέχοντας σε ηχογραφήσεις και συναυλίες σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ άλλων έχει ηχογραφήσει για την Blue Note με τον Charles Lloyd, για την Harmonia Mundi με τον Jean Quihen Queyras και για την ECM με την Ελένη Καραΐνδρου. Το 1999 βραβεύθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού με το Κρατικό Βραβείο Νέων Καλλιτεχνών: «Μελίνα Μερκούρη». Το 2010 δημιούργησε το Σωκράτης Σινόπουλος Quartet. Το πρώτο άλμπουμ του κουαρτέτου εκδόθηκε το 2015 με παραγωγό τον Manfred Eicher από την ECM records με τίτλο “Eight Winds” και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές διεθνώς. Το 2018 εκδόθηκε το άλμπουμ του “Under the Rose Tree – Tunes from the Greek musical traditions” από την εταιρεία Saphrane records που επιλέχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα CD για το 2018 από την ένωση κριτικών μουσικής της Γερμανίας.
Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Ιάκωβος Κονιτόπουλος
Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1963. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά με τους Κώστα Σαμσαρέλο και Δημήτρη Δραγατάκη, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας με τον Θόδωρο Αντωνίου. Το 1997 πήρε δίπλωμα σύνθεσης με άριστα παμψηφεί, Α΄ βραβείο και χρηματικό έπαθλο στη μνήμη του Μάνου Χατζιδάκι.
Ως μαέστρος και συνθέτης έχει συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, το Φεστιβάλ Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Ορχήστρα Πατρών, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, το Σύνολο Νέας Μουσικής του Δήμου Αθηναίων, την ALEA III του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, το Ρομαντικό Κέντρο G. P. Vieusseux και το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, τον Δήμο και το Πανεπιστήμιο της Παβίας, την EXPO 2015 του Μιλάνου, τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, καθώς και με περιφερειακούς πολιτιστικούς συλλόγους και μουσικά – φωνητικά σύνολα, διάφορα περιφερειακά φεστιβάλ, ωδεία και δήμους της χώρας κ. ά.
Έργα του έχουν, παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Αγγλία, Αυστρία, Γερμανία, Τουρκία, Ιταλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Βουλγαρία κ.α.). Έχει γράψει μουσική για το θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Ορχήστρα Πατρών, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, την Ελληνική Ραδιοφωνία / Γ΄ Πρόγραμμα και για πολλούς διακεκριμένους Έλληνες και ξένους σολίστ και ελληνικά φεστιβάλ.
Διευθύνει το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, είναι ο Γεν. Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και έχει τη διεύθυνση παραγωγής των συναυλιών της.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής ιδρύθηκε από το συνθέτη – μαέστρο και ακαδημαϊκό Θόδωρο Αντωνίου το Φεβρουάριο του 1965. Πρώτα μέλη του υπήρξαν οι πιο ταλαντούχοι μουσικοί της εποχής εκείνης με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στη σύγχρονη μουσική. Η πρώτη εμφάνιση του Συγκροτήματος έγινε το Μάρτιο του 1967 στην Ελληνοαμερικανική Ένωση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Ημέρες Σύγχρονης Μουσικής». Έκτοτε το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής έχει παρουσιάσει εκατοντάδες έργων όλων των αισθητικών κατευθύνσεων και τεχνοτροπιών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καθώς και τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του διεθνούς ρεπερτορίου.
Έχει λάβει μέρος σε πολλές συναυλίες και Φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο. Οι Έλληνες συνθέτες όλων των γενεών έχουν συμπεριληφθεί στα προγράμματα του Ελληνικού Συγκροτήματος με ιδιαίτερη έμφαση στις νεότερες γενιές, με παραγγελίες και πρώτες εκτελέσεις.
Από το 1989 το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής συνεργάζεται με Ένωση Ελλήνων Μουσουργών πολύ στενά σε όλες τις δραστηριότητες της, με συναυλίες τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, όπως στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ινστιτούτο Goethe, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Γαλλικό Ινστιτούτο, Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου, Φεστιβάλ & Διεθνές Κέντρο Δελφών, Φεστιβάλ Πατρών κ.α., καθώς και εμφανίσεις στη Γερμανία, Κωνσταντινούπολη, Αλβανία, Αμερική κ.α.
Έχουν συνεργαστεί μαζί του μεγάλα ονόματα της σύγχρονης έντεχνης μουσικής όπως οι Lukas Foss, George Tsontakis, Gija Kantseli, George Crumb, Gunther Schuller, Ιάννης Ξενάκης, Γιάννης Χρήστου, Δημήτρης Δραγατάκης, Γιώργος Κουρουπός, Δημήτρης Μαραγκόπουλος, Μίλτος Λογιάδης κ.ά.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Τύπος Εκδήλωσης: Μουσική
- Κύκλος: Σύγχρονη Μουσική
- Αίθουσα: Δημήτρης Μητρόπουλος
- Οδηγίες προσέλευσης
- Διοργάνωση: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ
- Τετάρτη 09.03.2022, 20:30
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
- €7.00 Φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+ & πολύτεκνοι
€12.00 Γενική Είσοδος
ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ
- Τετάρτη 16.02.2022